štvrtok 13. októbra 2016

Quinoa placky II. ...hráškové s jogurtovým dipom

Hrášok je jednou z potravín, ktoré majú vždy čestné miesto v našej chladničke, teda mrazničke. 
Vždy som ho mala rada, ale lásku k nemu som si vybudovala pri sledovaní relácií mojej obľúbenej Nigelly Lawson, ktorá o ňom dokáže tak krásne básniť, že sa stal viacmenej nevyhnutnou súčasťou potravín, ktoré mám doma pre istotu vždy. 
V žiadnom jedle ma nesklamal a tak to bolo aj pri týchto plackách.

O quinoi som písala aj pred polrokom a taktiež v recepte na placky a aj tentokrát bola ich podstatnou súčasťou.
Recept je veľmi jednoduchý a v priebehu krátkej chvíle máte na tanieri svieže, zdravé a veľmi výživné jedlo.


POTREBUJEME:
100 g quinoi
120 g obvareného hrášku
50 g hladkej múky
1 PL sezamovej pasty tahini (prípadne arašidového masla)
2 PL nasekaného zeleného petržlenu
olivový olej
soľ 
mleté čierne korenie
dip:
1 biely jogurt
nasekaný kôpor
2 - 3 PL citrónovej šťavy
1 prelisovaný menší strúčik cesnaku
soľ 
mleté čierne korenie

POSTUP:
Najskôr si zmiešame suroviny na dip a odložíme ho do chladničky.
Quinou si uvaríme vo vode podľa návodu na obale.
V mixéri rozmixujeme hrášok, pastu tahini, petržlenovú vňať a ochutíme soľou a korením. 
Nakoniec už len vmiešame pripravenú quinou.
Navlhčenými rukami formujeme placky (môže sa to trošku lepiť) - množstvo na jednu placku je približne 1 kopcovitá polievková lyžica. 
Opekáme na olivovom oleji do zlatista, prípadne bronzova, heh.
Podávame s dipom, ktorý už čaká v chladničke, prípadne so šalátom podľa vašej chuti.


Dobrú chuť!



Zdroj inšpirácie: Apetit (recept som trošku pozmenila).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára