utorok 5. januára 2016

VIANOČNÉ KOLÁČIKY 2015 - Perníčky s marcipánovým srdcom

Krásny nový rok 2016, ktorý je pred nami, Vám želám. Nech je plný krásnych okamihov, ktoré Vám odporúčam vychutnávať si do poslednej omrvinky, pretože žijeme len chvíľku, ktorá rýchlo ubehne. U nás je v posledných týždňoch, či mesiacoch nejak hekticky. Pomaly sa končí moje trojročné ničnerobenie a tak mi hlavou víria myšlienky, čo ma tento rok čaká, kam sa chcem posunúť a čo by som rada zmenila, či zdokonalila. Pomedzi tieto vízie žijem reálny život, ktorý je momentálne miestami na prasknutie, no snažím sa a od nového roka chcem ešte viac, každý okamih prežívať intenzívnejšie a nestáť uprostred všetkého a vidieť len ako sa to hmýri a sem tam si niečo z toho uchmatnem, či niečo stratím.
S tým súvisí, že si chcem vychutnávať aj varenie, či pečenie znovu ako predtým, pretože v poslednej dobe to napriek všetkej snahe nabralo takú rutinu, že už mi väčšie potešenie robil maslový chlieb a chcem do toho znovu vhupnúť a tešiť sa ako sa s Vami o moje chute budem (verím, že pravidelnejšie) deliť.

Teraz tu mám pre Vás trochu z našich vianočných koláčikov, ktoré sme dnes (konečne!) úspešne dojedli a snáď, keď o necelý rok prídu Vianoce zas, inšpiruje niektorý z receptov aj Vás.

Pre začiatok tu mám trošku nezvyčajnú klasiku. 
Myslím, že prvé, čo nás z vianočných sladkostí napadne sú medovníčky/perníčky a keďže ja nechávam klasiku na odborníkov (mama, svokra, teta, starká a podobne) a rada skúšam nové veci, tak som tentokrát neodolala práve týmto plneným perníčkom...




POTREBUJEME:
400 g hladkej múky 
160 g práškového cukru
1 ČL jedlej sódy 
1 balenie prášku do pečiva na perníky
1 ČL perníkového korenia
10 g kakaa
2 ČL citrónovej kôry
2 vajíčka
120 g tekutého medu
60 g masla
100 g marcipánu
práškový cukor a rum na obaľovanie
horká čokoláda a štvrťky vlašských orechov na ozdobenie


POSTUP:
Zo všetkých surovín, okrem marcipánu a surovín na obaľovanie a ozdobenie, vypracujeme hladké cesto, ktoré zabalíme do fólie a odložíme do chladničky do druhého dňa.
Na druhý deň cesto vyváľame na hrúbku asi 0,5 cm a vykrajujeme kolieska s priemerom asi 3 cm. 
Marcipán si nakrájame na drobné kocôčky a ukladáme ich do stredov vykrojených koliesok. 
Každé koliesko s marcipánom zabalíme a vytvarujeme guľôčku.
Guľôčky ukladáme na papier na pečenie s malým odstupom (stačí 1-1,5 cm) a pečieme v rúre vyhriatej na 180°C približne 15 minút.
Hneď po upečení, ešte teplé namočíme do rumu a následne do práškového cukru a necháme zaschnúť a úplne vychladnúť.
Nakoniec roztopíme čokoládu a na vrch každého perníčka urobíme malú bodku, na ktorú prilepíme oriešok a necháme stuhnúť.




Moje perníčky sa dosť napili rumom pri namáčaní, takže deťom ich núkajte radšej len po jednom, hehe.




Zdroj inšpirácie: Apetit

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára